Što je to kettlebell – girja?

Ruska zvona konačno su „zazvonila“ i u Hrvatskoj. Ameri su u zadnjih nekoliko godina doslovno kettlebells2poludili za njima. Što ima tako čarobno u tim kettlebells-ima, girjama ili ruskim zvonima? Zašto ih u svojim treninzima sve više koriste doslovno svi: žene i muškarci svih dobnih skupina, rekreativci i profi sportaši, domačice i manageri?

Trenažer zvonastog oblika – girja, u Rusiji se koristi još od polovice prošlog stoljeća. Kao i bazična olimpijska disciplina – dizanje utega, osnove dizanja girji činile su 3 osnovne discipline: nabačaj, izbačaj i trzaj. Tako je nastao i naziv girevik (kettlebell strongman), za snagatore koji su imponirali svojom snagom i izdržljivošću. Cilj im nije bio podići što veći teret, već je naglasak bio na što većem broju ponavljanja s girjama težine 16, 24 i 32 kg. Možda bi i danas samozatajni rusi „zvonili“ girjama po ruskoj stepi, da se na mala vrata „ketlići“ nisu pojavili na američkoj fitness sceni. Pavel Tsatsouline, bivši trener ruskih specijalaca, 2001. godine objavio je knjigu „The Russian Kettlebell Challenge“ i revolucija je počela. Od opakih „Hell¨s Angels“-a pa do holivudskih zvijezda, danas su svi pronašli kettlebell za sebe.

Kettlebell (u daljnjem tekstu KB) doista je jedinstven rekvizit. Profi sportaši i osobni treneri vrlo brzo su prepoznali sve prednosti KB-a. Eksplozivna snaga, superiorna izdržljivost, savršen izgled i definicija muskulature poput grčkog junaka. Što još možete poželjeti? No, ne dopustite da vas zavara izgled ovog jednostavnog trenažera. Postoji praktično beskonačan broj kombinacija vježbajući s KB-ima. Najbolje je to što su gotovo u svakoj vježbi uključeni svi glavni mišići: noge, trbušnjaci, prsa, leđa, ramena, ruke. Velik broj ponavljanja u svakoj vježbi maksimalno podiže našu izdržljivost. To je pravi funkcionalni trening. Pravilna tehnika izuzetno je bitna u radu s KB-ima. Tijekom treninga moramo biti fokusirani na ono što radimo, jer se mnoge vježbe izvode s KB-ima iznad glave. Ne bi bilo baš zgodno da nam misli odlutaju, a golema željezna kugla nam „visi“ iznad glave. Stoga ovaj oblik vježbanja zahtjeva jedinstvo tijela i duha u svakom trenutku. Svakako KB trening nemojte započeti „na svoju ruku“, već potražite savjet provjerenog trenera. KB trening možemo provoditi praktično na svakom mjestu. Teretana, dvorište, park, stan, bilo gdje se zateknete. Ako vježbate u stanu ili zatvorenom prostoru obavezno koristite gumenu podlogu. Već s jednim ili dva KB-a možemo provesti savršen trening. Naglasili smo da s KB-ima vježbaju svi. Naravno, svatko ima svoj cilj koji želi postići. Primjerice, žene koje žele smršaviti mogu postići „čudo“ uz pomoć ovog malog „vraga“! Zaboravite trake za trčanje ili stacionarne bicikle! Ako želite „nabrijati“ puls i skinuti višak kilograma, postići super definiciju – KB-i su idealni. Također, u kombinaciji s drugim trenažerima rezultati su fantastični!

STRONGFIRST GIRYA KETTLEBELL CERTIFIKACIJA

StrongFirst (SFG) je najcjenjenija svjetska kettlebell certifikacija. Ovaj vrhunski program za instruktore je osmislio i usavršio Pavel Tsatsouline, koji je 2001. pokrenuo RKC-The Russian Kettlebell Challenge, iz kojeg je kasnije nastao StrongFirst.

To je vrlo zahtjevna certifikacija, koja se održava u formi 3 dana po 8 sati treninga. Zadnji dan provodi se testiranje, a u prosjeku 25-30 % kandidata ne uspije „iz prve“ položiti sve testove. Stoga se svim potencijalnim kandidatima preporuča da prođu pripreme cca. 6 – 12 mjeseci prije certifikacije.
Saznajte više o pripremama: LINK

Vježbe koje se uče i testiraju:

giryaDouble Swing
Get-Up
Double Clean
Double Press
Double Front Squat
Snatch

Pogledajte video – StrongFirst SFG Kettlebell Level I Technique Standards

)

strongfirst_croatia

Prva StrongFirst certifikacija u Hrvatskoj održana je u Kastvu, 25.-27.10.2013. Veliko zadovoljstvo mi je bilo biti sudionik prve generacije SFG Croatia instruktora. Zahvaljujem kolegama, SFG level 2 instruktorima, Saši Rajnovići i Aleksandru Miketi na odličnoj organizaciji. Glavni instruktor bio je vrhunski trener Mark Riefkind, SFG Master Coach. Prolaznost kandidata bila je 100%, što znači da su svi kandidati bili zaista vrhunski pripremljeni.

)

Kliknite i pogledajte fotke s prve SFG Croatia certifikacije:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.538178926257433.1073741835.458909527517707&type=1

       

Radno vrijeme

 

Radno vrijeme
GRUPNI PROGRAMI
Ponedjeljak – petak 09-12 17-22
Subota 09-11

OSOBNI TRENINZI
Prema dogovoru
Kontakt: 091 527 13 74 Tomislav Dolušić, prof.
tomislav@dreamgym.hr
Nedjelja ne radimo

Contact Info

 

FITNESS CENTAR DREAM GYM
Mob: 091 527 13 74
E mail: info@dreamgym.hr
Avenija V. Holjevca 5 Sopot 10010 Zagreb

Naša preporuka

 
Hard body Workout – Facebook:logo_facebook

Designed by

 
znak